Friday, December 11, 2009

*

Kui eelmine kord üritasin male mängu õppida siis see kord läksin kergema vastupanu teed(vähemalt nii ma arvasin) ja hakkasin dominot mängima. istusime siis neljakesi ümber laua. mina paaris mingisuguse noormehega, kes saabus mootorrattaga. Venezuelas aga liigitatakse inimesi- autodega inimesed ja mootorratastega inimesed. viimased on siis need, kes maanteedel su auto aknaid sisse löövad ja sind tühjaks varastavad, võtavad su tossudki kaasa. Nad on need, kes tunnelites ummikuid korraldavad, et sõbrad autovelgi varastada saaks. Nad on need, kes tavaliselt roosa pluusi või valge maika ja päikseprillidega sinust ummikutes mööda kihutavad, jättes auto ja tema ratta vahele õhkõrna paar centimeetrit. Ehk- nad on täppis teadurid. Mina aga olen neid alati kaitsnud, mõelnud lihtsalt, et need inimesed on targemad, teavad, et mootorratastega ei pea ummikutes seisma. Mina neid alati ei üldistaks.
Laua ümber tagasi.
peale 4jandat mängu hakkan taipama, et selles on ka mingi konks. Minu paarimees justkui tungiks minu pähe, teades täpselt- mis klotsid mul alles on. Mitme täpiga. Mina aga satun sellest eriti eufooriasse ja üritan aru saada kuidas ta seda teeb. Ma hakkan välja mõtlema strateegiaid ja panema rohkem tähele mis kellelgi mängulaual välja pandud on.Vaikselt hakkan juba taipama.
Tundes tõelist adrenaliini ja põnevust, ei taha, et see mäng kunagi lõppeks.
Eriti mõttesse vajunud.
Ükshetk löövad kõik oma domino klotsid lauale ja jäävad mõttesse, mina aga oma mõtete keskelt, oma ideede varjust, poole aruga arvasin siis, et mäng on läbi ja lõin enda klotsidki lauale. Enne kui jõudsin taibata, et minu klotsid on ainukesed, mis täpid üles poole pööratuna laual vedelevad, kuulsin suurt kisa. Ma lausa ehmusin tead. Nad sattusid pöördesse, nad olid vihast lõhkemas. Neiu minu kõrval oli valmis mulle jalaga otsaette lööma. Ma kahvatusin. Ja nad rahunesid.
Nad üritasid mulle selgeks teha siis, et kui me ei oleks caracases, vaid kusagil väiksemas linnas. Kusagil, kus mehed maikades päevade kaupa lauaümber tänavatel mängivad. umbes kümmekond aastat juba teavad, kuidas ja mis töötab. Kus, nad panevad mängu kõik oma maise vara, kasvõi oma ema. Kutsuksid nad nüüd arvatavasti ühe mehe, kes mu väikse näpu maha raijub või mu paarimees oleks tagataskust relva lihtsalt rabades, näost punasena-kuuli mulle silmade vahele kütnud.
See on riik, kus domino omab endas erilist võimu. Kus viha pursetest lummatuna võid leida ka iseennast. Kus väiksest ja siirast meditsiini neiust tõeline koletis kooruda võib.

**********

1 comment:

  1. A, ma õppisin anonymous'ega kommenteerima, dias felices!

    Tiina

    ReplyDelete