Tuesday, September 22, 2009

Margarita

Teel margaritale pidin peatuma paariks tunniks lennujaama pingile. istun siin siis perega ja minu ees põrandal kükitab väike neegripoiss. Ta on siiralt õnnelik oma uue mudellennuki üle. ta on peaaegu nii õnnelik, et isegi mina olen õnnelik tema üle.Poisi ema naeratab mulle, tema tumeda nahaga võrreldes tunduvad ta hambad nii valged. Ta on üleni lillasse riietatud.Isegi tema päikese prillid peegeldavad lillat.
Samal ajal kui mina ema vaatan tõmbab väike poiss lennuki küljest juppe ja ükke lahti. Alles jäänud lennukit peksab poiss hooga nüüd juba vastu põrandat täpselt seni kaua, kuni ta ema seda märkab.
Mees, vanuses 45 ja rohkem liigub minu poole ning soovib istuda minu kõrvale. kuid ma ei luba tal seda teha sest mu isa on kohe tagasi.

Kohal, siin on veel soojem kui ma arvasin, ja ma ei arvanud tagasihoidlikult.Koju jõudes vahetasin jooksusammul riided ja lipsasin basseini suplema.

Ma tahaks armastada siin mõnda inimest kasvõi natukenegi sellest kuidas ma armastan kasvõi ühte enda sõbrannat või sõpra, mul piisaks veerandist sellest. Ma olen üksik. Kuid ma olen õnnelik siin. Ma olen mina ise.
Ma heidan magama ja mu kehal ronivad sipelgad, päris sipelgad. Ei lase end heidutada ja uinun.

1 päev.
Hommikul ärkasin valju hääle peale mis kostus mu toast. Need olid nemad- kohalikud ventilatsiooni parandajad. Nad vaatasid mu räpaseid jalgu lina alt välja paistmas.
Kui olen mingil määral õppinud hispaania keelt mõistma, siis sellest keelest ma küll midagi ei mõistnud, neil olevat siin oma murrak või siis pigem rääkimis tempo. Nagu kihnu äkki oleks sattunud, Ema vaatab toa ukse pealt minu poole, soovib mulle ilusat hommikut ja jälgib redelil mehi edasi. Selle peale naerdes, kulmu kergitades ja küsides, et äkki nad räägivad Eesti keeles? sest ka tema ei mõistnud midagi.
Hommikusöögiks haarasime putkast hai lihast areepasid ja värsket maasikamahla.
Rannas koorisime end paljaks ning meie ümber hakkasid tiirlema müügimehed. Nad üritasid meile pähe määrida ehteid, riideid, päikese prille, jalanõusid ja nii edasi.Kusagil eemal jalutas mees, vanuses 40 ja üle, pikkade rastapatsidega. Sundisin isa teda hüüdma ja ajasin samal ajal teised müügimehed eemale, tundes, et see on õige inimene tänasesse päeva. Ma ostsin talt Petsile mälestuseks midagi ja tänutäheks meisterdas ta mulle 5e sekundiga kõrvarõnga, mille asendasin enda kõrvas olevaga mida pole 4 aastat kordagi kõrvast võtnud. Nüüd oli täpselt see õige aeg. Ühtäkki ma bulvitsen korraga kõikidest emotsioonidest ja ütlen talle, et armastan teda, kallistan ja ei mõista teda hukka isegi selle pärast et ta häises nagu mõni eesti kodutu. Ta võlus mind!



Õhtu lõppes margaritadega margarita saarel.

2. päev.
Ärgates kuulsin taaskord võõraid hääli, korter oli rahvast täis. Nimelt olid jõudnud eile öösel kohale minu mingisugused sugulased. Iseenesest olen nendega juba varem kohtunud. Väga dieedi vaene hommikusöök otse rannal. Nüüd päevitan ja kastan end vette kordamööda.
Sugulane- silikon tissidega naise mees voldib rannal äsja tühjaks saanud õllepurgist piibu moodi asja ise salaja naeratades. Kui ta märkab et jäi minule vahele, tundus ta olevat ehmunud ja viskas selle kiiresti prügikasti.
Olen kellegi kodus- jälle kellegi sugulase sugulane. haisen basseinis, kus on peale minu veel umbes 6 inimest. Ühes käes õlle tops ja teises pizza viil. Peale seda, kui 4 tundi kõik vees ligunenud on astub hoovi mees, tal on kaasas igasugune akribuutika. Maja omanikud, kes kõik rõõmsalt naeratades kaldal terve aja istunud karjuvad "uurija" mina siis mõtlen, et mis kuradi CSI filmi ma nüüd siis sattunud olen ja vaatan kuidas kõik teised basseinist välja jooksevad. Nad üritavad nüüd minule selgeks teha, et uurija tähendab hispaania keeles ühte ametit- kelle tööks on basseini puhastada kusest ja muust jamast. Majaomanik heidab minule kavala irvitava pilgu ja mina mõtlen, et NOOOH????? MIS SIIN ENAM PÄESTA ON, KUI MA JUBA NIIKAUA KUSES SUPLENUD OLEN?
Õhtul läksime vanematega päris klubisse. Kus oli vali muusika, palju noori ja veel rohkem suitsuhaisu.Seal oli lauateenindus, vähemalt alguses, enne kui hoone täitus sadade inimestega. mu isa murrab laual olevatelt salvrätikutelt nurki ära ja topib need endale kõrva, ise mind samal ajal tantsule paludes. Kunagi kui keegi tahab pikemaks ajaks venezuelasse tulla, siis pean tõdema, et see koht ei ole nendele, kes ei ole kiired tantsuõppijad ja kellele ei meeldi higistavad inimesed. Mitte et minule meeldiks, aga see on paratamatus.
HEAD ÖÖD!

3. Päev
kaubamajas minule kooli püksi otsingul jäi pilk seisma seltskonnale, kelle 4- 9 aastased tütred roosasse olid riietatud ja nad kõik missi võistluse linte kandsid. Neid järjekorda seades, juukseid kohendades ja natukene lisa huuleläiget pannes peatusid nii mõnetki inimesed. Neid pildistati ja kõnetati. Väiksed tüdrukud võtsid uusi poose sisse kiiremini kui mõned proffesionaalsed modellid. Nende silmis oli helk ja nad nägid välja uskumatult täiskavanulikud.
Kirjutades sissekannet basseini ääres ja teades kuidas hispaania keel kõlab isegi margariital kuulen ja näen paari, kes minust vaid 4ja meetri kaugusel vees vaidlevad. Nad ei räägi keelt, mida olen nüüdseks harjunud kuulma. Ma ei oska isegi arvata mis keelt nad räägivad, Taani? Norra? hollandi? Pole õrna aimugi. Nemad teavad, et keegi nende keelt ei mõista, aga nad ei tea, et just nendest praegu kirjutan. Naine tundub kuidagi vihane, vehib kätega ja teeb grimasse teineteise järel. Noormees vaatab teda ja ütleb vaid "laura, laura,laura" see vist on tema nimi. Nad ei ole norrast, sest ma arvan, et neiu on natukene liiga temperamentne selle jaoks. ja kuigi ma pole ei taanis ega hollandis käinud arvan pigem, et nad on hollandist neiu välimuse pärast. See Keel mida nad kõnelevad on üks maailma naljakamaid ma arvan.
Rahvast muutkui koguneb basseini, kuid neiu ei vaiki vaid kütab oma naljakas keeles edasi karjuda ja kätega vehkida... "aias sadas saia" ütles just neiu, kuid proovi iga sõna ette üks H panna, umbes nii naljakas on see keel. Ma olen imelik- alati olnud. Purskan naerma üksi, keset võõraid inimesi, kuid ma ei hooli, nad ei tunne mind. Poiss tahab haarata tüdruku käest ja ütleb "massima trevenditto dugas faaare matsime" Seda kõike nii kiiresti, et ma purskan taas naerma..
Sain hea uudise teada, nimelt minu sünnipäevale järgnev päev on venezuela püha, ja kõik on vabad, seega saab suure peo korraldada, PÜHAPÄEVAL!!! Nad tähistavad esmaspäeval mingi mehe võitu indiaanlaste üle.

4.päev
MITTE MIDAGI ERILIST EI TOIMUNUD. Õhtul rääkisime nalju, vihjates, et mu isa on natukene rassistliku moega, nii ka tema naljad.
Mis on väljast kollane, seest tume pruun ja teen liikudes kohutavat lärmi??
(kollane kast, neegreid täis mäest alla veeremas)
Miks lükkab neeger väikest autot punase väikse maja ette?
(sest ta mängib monopoli)
Ja seal tuli veel nii mõnigi nali.
Nüüd üks põneva nimega linn mexicos - parangaruicutirimicuaro
Kui ma tagasi tulen ja kellelgi see peas on, saab üllatuse.

5.päev
Rand on ümbritsetud kookospuudega ja vesi tundub kuidagi sinisem kui teistes randades. Rannabaari külastades- võibolla baar on vale sõna, pigem putka või lett või lihtsalt laud. (need iseloomustaks seda kohta enam.) Seal olid laual potid lihade,kana,kala,juustu,ubade ja muude vajalike asjadega empanadade valmistamiseks. Need on eesti mõistes täidetud tseburekid ja neid valmistatakse samamoodi fretüüris.
Kahe ämbri taga kaugemal seisab noormees. Lokkis valgete juustega ja mängib nähtamatu jo-joga. Mind märgates liigub ta minule lähemale ja surub näpu omale sügavale silma ja ma olen natukene mures ning pööran pilgu.Arvan, et see on ümpriski veider moodus näidata enda silmade sarnasust minu omadega. Ta läheb tagasi oma ämbrite juurde. Ta on teistsugune ja äratab minus huvi. Uurin siis, et kust, kuidas ja miks ta on.
Ta on pärit Hollandist ja töötab söögi eest selles putkas nõudepesijana. Elab kusagil siin lähedal rannal ja ta sõber töötab selles samas rannas kookose korjajana. Ta on õppinud selgeks hispaania keele ja naudib elu.
IDEAALNE- mõtlen mina ja tänan neid viisakalt, ise teades, et ka mina olen varsti siin tagasi.
Hiljem seljataha vaadates õpetas too poissväikestele neegri kääbikutele jacksoni moon walki!

No comments:

Post a Comment